۱۳۹۳ مرداد ۲۱, سه‌شنبه

می خواهید در سرما سالم بمانید؟ | فعالیت


دوش آب سرد و خواب کافی
سرمای اندازه و خواب کافی سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در فصول سرد سال در برابر بیماری‌ها حفاظت می‌کند.
 خبرگزاری اتریش از فرانکفورت و ماین گزارش داد، ولفگانگ وزیاک، رییس انجمن انترن‌های آلمان می‌گوید: به همین خاطر نباید لباس‌های خیلی گرم پوشید، یا فقط با آب گرم دوش گرفت، زیرا در این صورت بدن در برابر کاهش دما در فصل سرما آسیب‌پذیر می‌شود.
 وی گفت: "به جای آن می‌توان به طور مرتب طعم سرما را به ویژه به نیم تنه بالایی بدن چشاند، مثلا دو تا سه بار در هفته در اواخر تابستان دوش آب سرد گرفت تا سیستم ایمنی بدن برای فصل پاییز تقویت شود."
(منظور از دوش آب سرد در فصل سرما، آب ولرم رو به سردی است)
 افرادی هم که کم می‌خوابند، بیشتر در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها آسیب‌پذیرند. این پزشک تاکید می‌کند: "البته مقدار نیاز به خواب از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، اما مهم طی شدن همه مراحل خواب عمیق است تا تاثیر استراحت مناسب را داشته باشد."
 برای بیشتر افراد 7 تا 8 ساعت خواب نیاز است. در صورت کم شدن از زمان خواب، برای جبران کم‌خوابی باید چند روز آرام در نظر گرفته شود.
 آرامش روانی هم تاثیر بسیار زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این آرامش را می‌توان از طریق ورزش، دوست داشتن طبیعت و امید به زندگی به دست آورد و سیستم ایمنی بدن را قوی کرد.
 به گفته وزیاک، تغذیه درست ، سنگ بنای سیستم ایمنی بدن است و می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها داشته باشد.
میوه ها ، سبزیجات و ماهی، بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی هستند.
همشهری آنلاین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر